Photobucket

Gott nytt år!

Som den nyblivna sambo jag är, så har jag ju märkt vissa skillnader i livet mot hur allt var som singel och ensamstående. Nu i morse sprang jag runt som en tok och letade efter mina mp3-hörlurar, så att jag skulle kunna lyssna på musik på datorn. Så jag tänkte att jag var tvungen att skaffa ett par bara till datorn och en liten tanke dök upp i mitt huvud om varför jag inte tänkt på det tidigare.. Men tidigare har jag inte haft någon som kanske skulle störas av min musik. Av hänsyn till min sambo får jag dock lov att införskaffa ett par snart, eftersom han avskyr de låtar som jag fullkomligen älskar och gärna spelar på repeat om och om igen..

Nyårsafton var ju igår och planen var att vi skulle ha parmiddag, men det andra paret bangade och vi blev själva istället. Inte fy skam dock! Först var vi och handlade en massa, men vi fick inte tag i allt som vi skulle ha och jag tappade humöret en aning.. Ibland har jag jordens kortaste stubin och varför blir jag så irriterad när min älskling frågar hur många potatisar vi ska köpa..? I vilket fall som helst, vi åkte hem och jag tog en promenad till närbutiken för att handla det sista, och där ser jag att älsklingens favoritchips finns. Så jag köpte två påsar för att gottgöra honom för mitt dåliga humör.
När jag kom hem igen värmde vi lite lunch och kollade på tv. Efter det lekte jag blötdjur i badkaret tillsammans med några bra tidningar och min favoritlåt i cd-spelaren. När jag väl kravlat mig upp och blivit mänsklig igen så intog vi den nyinköpta dubbelsängen och kollade på film. Vi såg 2:37 pm, bra men ganska sorglig film och jag blev förvånad över vem det var som dog. Jag brukar inte bli förvånad av filmer, med denna lyckades! Älskling lagade middag till oss och jag dansade runt som en galning till min favoritlåt (han skrattade en aning när han kom ut i vardagsrummet och såg mitt skuttande..) Efter middagen kollade vi på film hela kvällen tills jag höll på att somna, så för att hålla mig vaken så fick älsklingen ta till några knep, och jag säger bara mmmmm!! Min älskling vet verkligen hur han ska få mig på gott humör. Så kom tolvslaget och då stod vi på balkongen, skålade i hemmagjord rosa champange (hallonsoda och explorervodka) och så kollade vi på alla fyrverkerier. Fullt påbyltade, som femton minus kräver! Sen fick jag äntligen gå och lägga mig bredvid min älskling.

Älsklingen påpekade under kvällen att vi kanske var lite patetiska som firade nyår helt själva hemma hos oss, när alla andra var ute och festade, men jag anser att det i sådana fall är lika patetiskt att vara apfull på torget. Jag är hellre i världens finaste lägenhet och myser tillsammans med den vackraste personen i universum än fryser röven av mig på ett fullpackat torg. Någon mer som resonerar som jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0