Photobucket

Blondinbella

Jag kikade in på Bellas blogg och såg vad hon kan tjäna på några timmars jobb. Tydligen en sisådär 130 000 kr. Så jag satt och funderade och tänkte att det vore ju inte helt fel att tjäna så mycket pengar. Och sen så tänkte jag igen.

Vad skulle jag göra med alla pengar?

Jag hatar att shoppa, om jag ska köpa något så kollar jag först på nätet om det finns där, sen köper jag bara den grejen. Sen hatar jag att släpa hem det jag köpt, och om det är något till lägenheten så ska det monteras och alla kartonger och plastpåsar ska tas omhand om. Efter det måste man omorganisera alla saker man har.

Så vad skulle jag ha pengarna till? Betala av studielånen skulle jag ju kunna göra, då behöver jag max två jobb på 130 000 kr/st. Och sen då? Köpa hus och sånt känns som att det hör till framtiden, just nu älskar jag vår supersöta lägenhet. Möjligtvis då köpa ett ställe i Halmstad, nära havet. Och sen då? Mat går inte på så mycket pengar att jag kan spendera några hundratusen i månaden på det. Speciellt inte eftersom jag inte kan äta ute. Kanske köpa en egen restaurang då, som serverade den mat som jag kunde äta.

Nej, slutsatsen blev att det är nog tur att det är Bella som tjänar 130 000 per jobb och inte jag. Hon verkar ju veta hur man ska hantera så stora summor. Jag skulle nog bara skänka alla pengarna till Rädda Barnen eller nåt. Vilken tönt jag är ^^

Kommentarer
Postat av: Greta

sv: det håller jag med om ;)

2009-01-28 @ 09:59:05
URL: http://geekinthedark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0